Fotenie športových udalostí je vždy náročné. Treba vedieť rýchlo reagovať a byť pripravený skoro na všetko. Ešte ťažšie je to pri nezvyčajných pretekoch. Či už ide o rôzne varianty pretekov ako Spartan Race alebo o notoricky známe preteky Color Run. Najväčšia výzva sú preteteky, ktoré sa konajú prvý krát. Nemáte možnosť si nič pozrieť o tom na internete.
Pred pár dňami som mal možnosť fotografovať podujatie Run In Bubbles. Je to odnož farebné behu ale tento krát bežali cez zafarbenú penu. Pre účastníkov veľká zábava ale pre eventového fotografa výzva.
Príprava fotografovania
Príprava na takéto fotografovanie je pomerne ťažšia. Neviete totiž, čo môžete očakávať. A tak som rátal s najhorším. Pri výbere techniky som sa spoľahol na osvedčenú kombináciu. Dve telá a svätá trojica objektívov. Canon 11-24 f/4, Canon 24-70 f/2.8 a Canon 70-200 f/2.8. Pre istotu som do batohu ešte vložil aj pevnú 85. Vďaka zoomovému pokytiu objektívov som mal rozsah na všetko a tým pádom aj reálne reagovať na akú koľvek situáciu. Samozrejme k objektívom som rovno prisadil aj polarizačné filtre aby sa ľahšie pracovalo s odrazmi.
Posledný doplnok som nakoniec nepoužil. Boli ním pršíplášte na fotoaparáty. Nevedel som presne aká farba bude použitá a tak som si chcel pre istotu ochrániť svoju techniku. Nakoniec ostali v batohu a ani som ich nepoužil.
Fotenie na podujatí
Fotenie už prebieha pomerne ľahko. V deň pretekov som prišiel o tri hodiny skôr. Požičal som si od organizátora bicykel a prešiel si celú trasu aby som si pozrel kade sa bude bežať a ako reálne budú vyzerať jednotlivé farebné zóny. Bicykel som si následne nechal na celé preteky. Tak som sa vedel veľmi rýchlo presúvať medzi jednotlivými zónami a reálne mi to ušetrilo veľa času a hlavne dalo možnosť dobehnúť bežcov na trati.
Štart pretekov som sa rozhodol vypustiť. Po konzultácií s hlavným organizátorom som to prepustil druhemu fotografovi a ja som sa viacej sústredil na samotné prebehy cez penu. Aspoň som si ušetril trošku nervy a všetko som bez problémov stihol.
Fotenie prebehu cez penu je pomerne zábavná. Treba rátať, že sa človek zašpiní a namočí. Fotky z bezpečného koridoru sú síce pekné. Ale oveľa krajšie sú akčné zábery priamo z vnútra.
Samozrejme nezabudnite sa presúvať a hľadať rôzne uhly. Mať všetky fotografie z toho istého uhla a cez ten istý objektív moc zmysel nemá. Takže jeden záber na tele, jeden na široko, druhý na ultraširoko. Nezabudnite, že dôležitejšia je rozmanitosť záberov a ich zaujímavosť ako obrovská kvantita.