FIA CEZ Historic hillclimb championship

posted in: Blog | 0

V okolí sa konečne opať konali ďalšie motoristické preteky. Po niekoľkých rokoch sa vrátil na babu legendárny šprint do vrchu. Samozrejme narazil som na to úplne náhodou. Sevis, kde mi opravovali auto, to mal vylepené. Nebyť ich, tak ani neviem. Takže kvalitná propagácia, ako sme na slovensku zvyknutí.

Keďže som mal konečne voľný víkned, tak niet lepšieho nápadu ako ísť fotiť v horúčavách na rozpálený asfalt. Ale aspoň som nemusel brať pršiplášť konečne 😀 Keďže predpoveď bola neúprosná, tak som sa rozhodol, si batoh čo najviac odlahčím. Narozdiel od kolegu som si zobral iba minimum výbavy a tak putovala so mnou Canon 5DmarkIII, Canon 17-40, 85, 120-300 a jeden teleconvertor. A uvolnené miesto v batohu zabrala veľmi potrebná minerálka.

Fotenie

Po tom ako som pred nedávnom mal možnosť fotit Hankook na slovakia ringu, kde sme dostali cenné rady od Martina Trenklera a po dlhodobom študiu fotografii od asi najlepšieho fotografa motoristických sportov Vlada Rysa som mal cieľ jasný. Krátka zástavka v depe a pri štarte, kde sa BTW toho vela fotiť nedalo, a následne sme sa vybrali popri trati na zaujimavejšiu zákrutu. Ako som u seba očakával, tak mraziť pohyb rýchlou uzavierkou ma bavilo hádam aj tri autá. Takže veľmi rýchlo som sa presunul na mazanice. Teda ono sa to oficialne volá panning, ale nadávame už tomu mazanice. Je to princíp fotenia, kde mám veľmi dlhú uzavierku a pohybom objektívu rozmazávam pozadie a snažím sa udržať snímaný objekt na jednom mieste fotografie, čím by mal byť ostrý. Chvíľu mi to aj vydržalo. A potom prišiel lepší nálad. Mazať na protilahlú stranu cestu krízom cez les. Však predsa boli tam prieseky v stromoch, takze snáď niečo výjde. Fotografi okolo síce na mňa pozerali, či som si nedal LSD, ale čo už.

Po zopár zaberoch došiel ešte lepší nápad a to fotiť panning na ultraširoké ohnisko. Bohužial sa mi podarilo si nafotiť takto až jednu formulku. Potom ohlásili dvoj hodinovú prestávku a to sa nám v tom teple už vážne nechcelo čakať.

 

Pripomienky redakcie

Pri paningovaní a použití časov okolo 1/20 a dlhších mi aj pri ISO 50 (našťastie to viem nastaviť) mi vychádzala clona na hodnotu f/16 a dokonca niekde aj f/22. Pri týchto hodnotách už objektív ukazuje všetký chyby a kvalita kresby a ostrosti sa prepadáva pod čiernu zem. Takže nabudúce musím zobrať so sebou polarizačné a ND filtre, nech sa viem hýbať na lepších hodnotách.